Forma 1
formula.hu 2006.06.26. 08:57
Alonso-t nem tudták megállitani.
Rendkívül izgalmasnak indult, de az első kerékcsere után kissé ellaposodott az idei Kanadai Nagydíj futama, melyen ismét a manapság már valóban legyőzhetetlennek tűnő Fernando Alonso nyert. Persze mindez nem ment olyan könnyen, mint ahogy elsőre hangzik, de az is biztos, hogy Alonso győzelme csak az első kerékcseréig volt kétséges.
Addig ugyanis Kimi Raikkönen az őrületbe kergette a spanyol versenyzőt, aki egy kisebb hiba után majdnem át is engedte az első helyet a McLaren versenyzőjének. Mindez a visszafordítóban történt, ahonnan a célegyenesig egy rendkívül hosszú egyenesen kell padlógázzal végigmenni. Alonso itt okosan a belső ívre húzódott, Raikkönen pedig nem tudta körbeautózni őt.
Így megmaradt az első hely, ami miután a McLarennél elrontották a finn kerékcseréjét, többé nem is került igazán veszélybe. Ahogy mondani szokás, ezzel el is dőlt a futam. De csak Alonso számára. Mert bár Kimi Raikkönen küzdött hősiesen, az a kanyar, amelyik majdnem Alonso első helyét vette, Raikkönen másodikjába került. Az utolsó előtti körben ugyanis Kimi itt hibázott, a szemfüles Schumacher pedig nem tétovázott, kisebb ívet vett, és elzúgott a McLaren előtt. Így lett második, pedig még a harmadik hely sem igazán látszott elérhetőnek a hétszeres világbajnok számára.
Történt ugyanis, hogy valamilyen okból a Ferrari jócskán megtankolta mindkét autóját, és bár a taktika bejönni látszott, a kiállás alatt azonnal összedőlt. Michael Schumacher az első kerékcseréjét majdnem a futam feléig húzta, ám, hogy annak semmi értelme ne legyen, végül ugyan úgy két kiállást hoztak össze, mint a többiek. Ami ugye teljesen érthetetlen, hiszen miért érdemes kockáztatni egy gyenge rajthelyet, ha végül ugyan annyi időt veszteglünk a boxban, mint az ellenfelek? Ráadásul már rég megdőlt az a trend, hogy aki kevesebb benzinnel tovább van kinn a pályán, az szinte törvényszerűen a másik elé tud visszajönni.
Nézzük csak az angol futamot, ahol Schumacher Raikkönen mögül bejött a boxba, jól megtankolták az autóját, majd egy körrel később, amikor Kimi is váltott, már jócskán előtte járt. Mindezt a nehéz autóval, de az új (!) gumival.
Ezek után pláne értelmetlen a Ferrari taktikája. Ám az is igaz, hogy végül bejött nekik, még ha nem kis szerencse is kellett hozzá. Itt van például mindjárt Fisichella, aki, kiugrott a rajtnál, ami egyenes út a büntetés felé. Máris egy ember kilőve Schumi elől. Aztán ott van Rosberg és Montoya, akik előbb lerajtolták a hétszeres világbajnokot, majd jól összetörték egymás autóját. Lehet vitatkozni azon, hogy ebben az ütközésben ki volt a hibás, de tény, hogy Montoya autójának hátulja kitört, és ez lökhette meg a Williamsszt, ami ez után a falba csapódott.
A kis Rosberg még fiatal ahhoz, hogy tudja, Montoya nem az versenyző, aki könnyen adja a bőrét. Az öreg Schumacher tudta ezt, és amikor a rajtnál még ugyanabba a helyzetbe került, mint Rosberg, jobbnak látta elengedni Montoyát, és inkább átrongyolt a füvön. Ő meg is úszta a balesetet. A Rosberg „kontakt" után a kolumbiai autója is megsérült, ami után a boxba hajtott, és első szárnyat cseréltek az autóján.
Ezek után Schumacher előtt már csak Alonso, Raikkönen és Trulli volt. Trulli, aki továbbra is egy körön szenzációs, versenyben pedig csapnivaló. Az időmérőn megelőzte Schumachert, ám a versenyben valójában csak feltartotta őt. Erre jó példa, hogy míg Schumi második lett, Trulli egy kör hátrányt kapott és hatodik lett. Csapattársa azonban még ennél is rosszabbul járt.
Ralf Schumacher számtalanszor kicsúszott a visszafordítóban, és megannyi hibát vétett féktávokon. Majd végül több kör hátrány után fel is adta a küzdelmet. Egyébként nem ő volt az egyetlen, aki sokszor is hibázott a pályán. Számtalan kisebb hibát vétett a báty, vagyis Michael Schumacher is, és nem panaszkodhat sem Kimi Raikkönen, sem a győztes Fernando Alonso. Ők is el el vétették a féktávokat. A legrosszabbul azonban Juan Pablo Montoya és Jacques Villeneuve járt. Mindketten odacsapták autóikat a falhoz, s ezzel véget is vetettek a versenyüknek.
A kanadai versenyző mindezt a vége előtt 12 körrel tette, ami után be is küldték a biztonsági autót, ami persze összehozta a mezőnyt. Többek közt ez vezetett Kimi Raikkönen második helyének elvesztéséhez...
A 2006-os Kanadai Nagyíj tehát némi izgalmat igen, de változatosságot nem hozott az idei felállásban. A következő futamra nem kell sokat várni, hiszen a jövő héten kerül megrendezésre az Amerikai Nagydíj. A Michelin botrány után először. Érdekes lesz.
1 |
1 |
Fernando Alonso |
Renault |
|
2 |
5 |
Michael Schumacher |
Ferrari |
+2.1 |
3 |
3 |
Kimi Räikkönen |
McLaren-Mercedes |
+8.8 |
4 |
2 |
Giancarlo Fisichella |
Renault |
+15.6 |
5 |
6 |
Felipe Massa |
Ferrari |
+25.1 |
6 |
8 |
Jarno Trulli |
Toyota |
+1 Kör |
7 |
16 |
Nick Heidfeld |
Sauber-BMW |
+1 Kör |
8 |
14 |
David Coulthard |
RBR-Ferrari |
+1 Kör |
9 |
12 |
Jenson Button |
Honda |
+1 Kör |
10 |
21 |
Scott Speed |
STR-Cosworth |
+1 Kör |
11 |
15 |
Christian Klien |
RBR-Ferrari |
+1 Kör |
12 |
9 |
Mark Webber |
Williams-Cosworth |
+1 Kör |
13 |
20 |
Vitantonio Liuzzi |
STR-Cosworth |
+2 Kör |
14 |
18 |
Tiago Monteiro |
MF1-Toyota |
+4 Kör |
15 |
22 |
Takuma Sato |
Super Aguri-Honda |
+6 Kör |
|
|
Kiesettek |
|
|
|
17 |
Jacques Villeneuve |
Sauber-BMW |
+12 Kör |
|
7 |
Ralf Schumacher |
Toyota |
+12 Kör |
|
4 |
Juan Pablo Montoya |
McLaren-Mercedes |
+57 Kör |
|
11 |
Rubens Barrichello |
Honda |
+59 Kör |
|
23 |
Franck Montagny |
Super Aguri-Honda |
+68 Kör |
|
10 |
Nico Rosberg |
Williams-Cosworth |
+69 Kör |
|
19 |
Christijan Albers |
MF1-Toyota |
+ |
|